Preview Mode Links will not work in preview mode

Podcasts om salg og service

Her på siden finder du alle mine podcastepisoder om salg og service.

Hvis du vil vide mere, kan du blive ven på Facebook eller connecte på Linkedin - eller du kan besøge min blog om salg på birdi.dk/blog

Jeg er salgs- og servicebooster, hvilket betyder at jeg hjælper virksomheder til at få bedre bundlinje.

Velkommen til :-)

Oct 2, 2022

Chef, boss eller leder?

For min skyld kan du kalde dig lige hvad du vil. Titler er ret ligegyldige. Til gengæld er det ikke ligemeget hvordan du leder dine folk. Det kan du få inspiration til i denne episode, hvor temaet er ledelse.

Jeg synes, at temaet er vigtigt, fordi det er svært at være en god leder. Nogle gange står du over medarbejderne, andre gange ved siden af. Nogle gange er du ven, andre gange ikke. Nogle gange skal du motivere via humor og smil, andre gange ikke.

Du kan også være i et dilemma: Over dig en ledelse og bestyrelse der kræver resultater - og måske resultater som er svære at nå. Under dig en gruppe mennesker som kræver ind, vil lyttes til, have ros og anerkendelse, længere pauser, mere i løn og lavere, mere realistiske mål.

Måske du endda har fået titel af leder, bare fordi du var den bedste sælger, montør eller programmør.

Måske du slet ikke har de rette tools?

Måske du ikke engang nyder jobbet?

Uanset hvad, så får du i denne episode masser af konkret viden som kan gøre dig til en bedre leder. Du får metode, retning og motivation.

Så lyt godt efter, kære chef, og få inspiration til at:

  • Sætte mål, der motiverer.
  • Være på medarbejderens side samtidig med at I skaber resultater sammen
  • Bruge One Minute Manager til at styre flokken sikkert mod målet
  • Kommunikere tydeligt og enkelt, så de følger dig
  • Være der hele tiden - ikke blot på MUS - mens du passer dine andre pligter
  • Balancere mellem at producere selv og være chef

Du får eksempler, mine erfaringer som leder gennem mange år og klar tale.

Måske du bliver provokeret, men jeg kan sige med det samme: Det er dig - og kun dig - der har ansvaret for succes og fiasko i afdelingen. Derfor skal du være klar i spyttet, tydelig, kontant og konsekvent for at sætte kursen og skabe enighed om mål og delmål... Men du skal også være lyttende, empatisk og jovial.

Det hele er ikke så svært som nogen gerne vil gøre det til. Lyt med og bliv (lidt) mere effektiv fra i morgen.

Tak for din support - denne podcast er ubetinget den mest populære i sin kategori (salg) og det er takket være dig, der loyalt lytter, deler og kommenterer. Tak!