Preview Mode Links will not work in preview mode

Podcasts om salg og service

Her på siden finder du alle mine podcastepisoder om salg og service.

Hvis du vil vide mere, kan du blive ven på Facebook eller connecte på Linkedin - eller du kan besøge min blog om salg på birdi.dk/blog

Jeg er salgs- og servicebooster, hvilket betyder at jeg hjælper virksomheder til at få bedre bundlinje.

Velkommen til :-)

Nov 23, 2023

Danmarks bedste sælger! Virkelig?

Det er store ord - men det er heller ikke vigtigt. Det er der vigtigt er, at Filip Tyrstrup er en fantastisk sælger. Derfor er han gæst i denne bonus-episode.

Filip er salgschef hos Skinetworks, som bla. ejer Nortlander, Slopetrotter og Danski. Her er han salgsansvarlig og har godt styr på salgsprocessen.

Selv om Skinetworks har flest privatkunder, så er der mange gode ting at lære i denne episode, simpelthen fordi Filips metoder er lige gode i B2C som i B2B-salg.

Du skal især lægge mærke til følgende emner, når du lytter:

  1. Hvorfor telefonen er langt bedre end mail, når salget skal lukkes
  2. Hvordan du fastholder dialogen med fokus på kunden i stedet for at tale produkt
  3. Hvordan relationer direkte medvirker til salget
  4. Værdien af ikke at give kunderne flere valgmuligheder
  5. Effektive metoder til at lukke salget uden tilbud
  6. Opfølgning der virker, når vi ikke kan lukke salget på telefonen

Det du sikkert vil bemærke, er at Filip ikke er den "typiske" sælger, forstået på den måde, at han hverken er lyn-snabb når han svarer. Han er heller ikke påtrængende. Eller overtalende. Det der er Filips styrke er hans ro. Hans evne til at sætte sig tæt på 100% i kundens situation. Hans lyst til at hjælpe. Hans værdier der er mere på kundens side end på sælgerens.

Det kan umiddelbart lyde som en dårlig opskrift. For skal supersælgeren ikke være påtrængende? Lidt aggresiv? Talende og overbevisende? Sælgende? Fokuseret på eget budget?

Nej, ikke nødvendigvis. Det er sådan den gode sælger tit bliver portrætteret, både i film og bøger. Men de bedste sælgere er vel dem der både har succes og sover godt om natten. Sidstnævnte opnår du bedst ved at være... well - et godt menneske, der er på kundens side. En som kunden har ægte tillid til. En som kunde hellere vi købe af end andre.

Sådan er Filip. Rolig og fokuseret. Det er ret cool!

Så brug de næste 80 minutter på at få inspiration fra en sælger der ikke bare snakker. Få inspiration fra en sælger der er blandt de allerbedste. Få inspiration - og brug Filips metoder i dit B2B-salg.

Tak fordi du stadig lytter med :-)