#120 Email-marketing - sælgerens nye bedste ven? Med Camilla Dudzinski, stifter af Emailpro

Ja, nu er det så endnu en gang tid til Selv for Helvede.

Jeg kan ikke huske, hvilket nummer vi er kommet til, men vi er langt over 100.

SÃ¥ tak, fordi du lytter med.

I dag har jeg simpelthen startet bilen og er kørt til...

Er vi i Aarhus, Camilla?

Eller altså...

Er vi i Aarhus?

Ja, vi er i Aarhus.

Og jeg har, som du sikkert allerede kan se i overskriften, fat i en e-mail-marketingspecialist.

Du kan rette mig, hvis titlen ikke er korrekt.

Og Camilla, du hedder Camilla Duginski-Nielsen.

Ja, det er korrekt.

Og jeg har udtalt det rigtigt.

Ja, det er korrekt.

Velkommen til Mange tak Nu sidder vi på dit kontor med velkommen til alligevel Og tusind tak fordi, at jeg måtte invitere dig Og tage en time af din tid Tak fordi, at jeg måtte lide med Selvfølgelig Grunden til, at Jeg sidder her, det er jo fordi, du var så venlig Og jeg tror, for et par måneder siden At anbefale min podcast til nogen Var det sådan, I en tråd?

Ja, det er helt korrekt Jeg har lyttet rigtig meget til din podcast Så den anbefaler jeg gerne til andre Og det var dagens reklame, tak for det Og Camilla, du må gerne komme endnu tættere på mikrofonen Perfekt, yes.

Og så tror jeg bare, jeg tænkte, hvem er hun?

Og så kiggede jeg på din profil, og så kunne jeg se, det var noget med e-mail marketing.

E-mail pro hedder dit firma.

Det er rigtigt, ja.

Og så tænkte jeg, og det var vildt, at det var helt den ud af et blå, vil du aldrig nogensinde, når vi har snakket salg, snakket e-mail salg, for der foregår jo rigtig mange ting bare ind the scenes, for det er jo normalt taler om her i podcasten, det er, hvordan den traditionelle sælger kan få flere møder, flere kunder sælge mere via det, vi kalder en rimelig traditionel salgsarbejde med at møde kunder, ringe til kunder, køre ud til kunder, bruge LinkedIn.

Men alt det, der kører behind the scenes, både når jeg har været ude at prøve at køre en Volvo, og når jeg har downloadet noget software eller besøgt et hotel, det er jo det, du sidder og ruder med.

Ja, lige præcis.

SÃ¥ derfor er jeg glad for, at kunne byde velkommen til Camilla.

Og jer derude, der sidder og tænker, jamen, jeg har jo ikke brug for e-mailmarketing.

Det er for det første ikke nødvendigvis rigtigt, og for det andet kunne det være, det var interessant for os, der bare arbejder med almindelig salg, og finder ud af, hvordan sælger man ellers?

Fordi jeg kan ikke gemmesku, når jeg får alle de der e-mails, hvad tanken er bag, men ikke, hvordan man gør, og hvordan det fungerer.

Så det glæder jeg mig til at høre lidt om.

Yes, det lyder godt.

Og jeg kunne forestille mig, at der er forholdsvis mange ligespunkter mellem det skrevne, altså de metoder, du bruger, og den, vi andre bruger, når vi er ude at holde det, jeg kalder traditionelle salgsmøder.

Men nu må vi jo se.

Jeg tænker, vi skal lige starte med at placere dig på landkortet.

Camilla, kan du fortælle lidt om, hvem er du og dine baggrundererfaringer?

Hvorfor laver du det, du laver? Hvor længe har du gjort det?

Bara sådan et CV?

Ja, men jeg hedder som sagt Camilla, og jeg står bag e-mailmarketingbyrået E-mailbro, som ligger her i Aarhus, og jeg startede byrådet tilbage i 2018.

Tidligere har jeg en baggrund fra Aarhus Universitet, og fra, hvor jeg sidder også ude i virksomhedssiden, Så jeg kender både til det strategiske og det her med at sidde ude i virksomhederne og sidde i marketingafdelingen og kommunikere med salg og hvordan den var igennem.

Og så fandt jeg ud af på et tidspunkt, at email marketing, det havde rykket sig lidt fra det her klassiske nyhedsbreve til at være lidt mere automatiseret.

Og det syntes jeg var rigtig spændende.

Og når jeg så var ude, så mødte jeg rigtig mange, som syntes også, det var spændende og som gerne ville have hjælp fra sådan en som mig.

Og så tænkte jeg, ja, det er det, jeg gerne vil.

Jeg vil gerne ud og hjælpe virksomhederne med at lave e-mail marketing og e-mail automation og skabe salg.

Og når du siger e-mail automation, så er det noget andet, end når jeg for eksempel sender et nyhedsbrev ud til alle mine nyhedsbrevs...

Hvad hedder det på den der liste der?

Subscriber også.

Og siger, der er en ny podcast, eller jeg har et kurs, så jeg melder dig til.

SÃ¥ vi taler automatiserede flows, tror jeg det hedder.

Ja, altså man kan sige, at rigtig mange tænker e-mail marketing som de klassiske nyhedsbrev.

Men det er meget mere end det.

I dag er e-mail marketing og e-mail automation, det er det her med, at der bliver sendt mails af sted helt automatisk på baggrund af, hvordan modtageren navigerer enten på hjemmesiden, eller i dine mails, eller hvad de ellers oplyser informationer.

Så på tidspunkt siger du ordet lead scoring, gør du ikke det?

Det gør jeg helt sikræt, ja.

Fedt, men det glæder mig at tørre mere om.

Og jeg kan afsløbe jer for dig, at jeg har faktisk allerede selv sådan et produkt som det, du laver, som har levet i mange år, fordi jeg har jo sådan et online-kursus.

Oppe på min hjemmeside har jeg sådan en landing page, og når man rammer den af forskellige årsager, og bliver præsenteret for det online-kursus, og ikke lige køber det, og det er der fandme nogen, der ikke gør lige med det samme, selvom det er kun 4.000 kroner, jeg forstår det ikke, men så får de faktisk også muligheden for at få nogle salgstips.

Og der ligger også noget lidt avanceret i ActiveCampaign, tror jeg det er, som du ved meget mere om jeg.

Så jeg har faktisk, men jeg må indrømme, dengang de lavede det, det var under corona, fordi der havde jeg ikke så meget at lave, så fik jeg sat Ikke rigtig klar over, hvordan det egentlig virker, hvordan det ser op.

Det er så enormt kompliceret ud.

Jeg synes heller ikke, det virker særlig godt.

Det kan mansker nogen til at kigge efter sømme en gang.

Nå, men jo, det virker på den måde, at jeg kan se, når der inden er nogen, der er igennem det der flow, så er hidraten på dem, der køber, forholdsvis høj.

Men hvad de gør, det kan du sikkert fortælle mig, for det er sikkert det, du gør.

Så det vil sige, du har været i gang her, nu er vi i 25, hvad sagde du, du startede i 18?

18, ja.

i 7 år.

Havde du arbejdet med sådan noget her før markedsføring, eller kaster du simpelthen helt frisk ind i det?

Nej, jeg havde arbejdet med email marketing og marketing i mange år inden da, jævr. ude fra virksomhedssiden.

Hvor jeg havde siddet og sendt nyhedsbrev ud og været med til at generelt almindelig markedsføring sidde for eksempel ude ved Ilver og været med til at sende forårskataloger ud og nyheder på den måde.

Jeg havde masser af baggrund, inden jeg Ja, og så har du også lyst til, som om den rigtig teoretiske baggrund fra universitetet.

Ja, der har jeg både læst informationssynskab og oplevelseskomi, og var forbi journalisthavskolen også, så det vil sige, at jeg har en masse, jeg ved en masse omkring det her med, hvad der fungerer på en hjemmeside, og hvordan man skaber oplevelser, man kan sælge og kommunikere.

SÃ¥ det er ligesom min baggrund.

Spændende.

Og hvordan så, jeg møder jo rigtig mange superpraktikere, nu laver jeg gåseøjnetegnet, kan det du også siger, du kan, eller noget, der minder om det, hvor jeg nogle gange tager, jo, men du er med respekt 19 år, og du er ikke engang klar i 3.G. Altså, hænger teori og praksis så alligevel sammen, kan du godt, altså kan man godt, hvis tingene går så hurtigt, altså kan du stadigvæk bruge noget af din uddannelse, som de der teorier der, altså hvordan?

Ja, noget kan jeg godt, altså alt det her med kunderejsen, hvordan man ligesom første møde med kunden og ligesom lukker salget, og hvordan man bruger det både, Ja, uden hos virksomhederne, hvordan vi lukker salget, hvordan vi kommunikerer osv.

Jo, den del, den kan man sagtens bruge.

Men jeg har lært mange ting siden også.

Ja, det kunne jeg forestille mig.

NÃ¥ jo, men teoretisk uddannelse, eller skal jo heller kunne bruges en til en.

Det er bare altid meget rart at høre, hvordan effekten af det er over tid.

Jo, jo, jo.

Jeg tænker tit, at det, jeg selv har lært på handels...

Jeg har aldrig fuldført en uddannelse andet end gymnasiet, som jeg plejer at sige, der skrev jeg af fra Jacob, der var klogere end mig i klassen.

Men de uddannelser, jeg har sådan at påbegyndt eller taget nogle kurser med, altså, meget af det er jo forældet, inden man egentlig når at bruge det, og uddannelsesfaldsmaterialet er nogle gange også forældet, når man sidder og bruger det, så det er godt, at man kunne bruge noget af det, eller meget af det.

Nå, men skal vi ikke lige prøve at sige, nu har vi sådan et billede af, hvem du er.

Jo, måske lige lidt om dine kunder.

Hvad er det for en typisk kundetype, du betjener?

Jamen, altså, vi er specialister inden for email marketing, kan man sige.

Og egentlig så hjælper vi både B2C og servicevirksomheder e-mail marketing. Og vi bruger så forskellige systemer.

Det er jo sådan lidt den tekniske del, men forskellige systemer til de forskellige målgrupper.

SÃ¥ vi har mange forskellige typer virksomheder.

Og det kan være et dumt spørgsmål, men nu stiller jeg det alligevel.

Når du så ser på en virksomhedsbehov for at sælge en ydelse, eller for tilmeldinger til et eller andet, kan det vel også være, er det i samme princip, altså et grundprincip, om det er en forening, en B2B-virksomhed, eller en retail, altså en B2C-virksomhed, altså er det samme grundprincip, der skal få slutbrugeren til at reagere som ønsket, eller er der forskel i flowet?

Altså, tankegangen er jo selvfølgelig det samme, men der er jo forskel, fordi kunderejsen typisk er længere hos B2B, end de er hos de klassiske B2C-virksomheder, webshops, som sidder og sælger den vejn igen.

Ja, okay. Og det er vel også noget at gøre med størrelsen på prisen, ikke?

Ja, lige præcis.

Hvis du køber for en million, så tager det længere tid, hvis du køber noget til 100 kroner.

Ja, lige præcis.

Selvfølgelig de gemini.

Nu ansyder jeg jo ikke, at du er gammel, for det er du ikke i forhold til mig, men du er voksen i hvert fald.

Jeg tænker, at e-mail marketing, jeg kan huske, jeg fik min første internetforbindelse i 5-96, tror jeg det var.

Og omkring det her begyndte de allerførste spæde brug af e-mailer også at komme.

Kan du sådan give os bare sådan en kort indblik i, altså fra dengang, jeg var i Avis, hvor vi kørte på postkontoret med paller, med breve, som blev sendt ud i vandet, Hvordan er det startet? Hvordan er det udviklet sig i alt det her e-mail marketing?

Kan du give sådan et baret overblik om det?

Ja, altså helt oprindeligt, da vi begyndte at få de her hotmails og gmail og alle de andre, der var der jo nogle marketingfolk, der ligesom syntes også, det kunne være smart at begynde at sende marketingbeskeder ud.

Den var igennem masseudsendelser, kan man sige.

Og der kom jo så heldigvis ret hurtigt styr på, at der også kunne være mulighed for at afmelde sig de der mails, der blev sendt.

Så det var ligesom den spæde start.

Så er der jo ligesom rykket sig til, at det så er blevet nyhedsbrev, som man aktivt tilmelder sig, og at man så får noget fra virksomheden.

Og i lang tid, og kan man sige stadigvæk en del i dag, der har det jo været, at virksomhederne sender ud, når de har noget nyt at sige, eller vil invitere til en messe, eller har andre produktnyheder eller lignende.

Og i dag, og inden for de seneste år, altså her siden årtusindskiftet, der har det jo været sådan, at vi i dag kan segmentere meget mere, Vi kan sende nyhedsbrev ud og e-mails generelt ud på baggrund af, hvilken industri for eksempel er du, eller hvilken jobtitel har du, eller hvor i landet bor du.

Men også, at vi kan automatisere meget mere, så vi kan sende mails ud på baggrund af, hvis du har været inde og kigge på prissiden eller produktsiden på en hjemmeside osv.

Så det har ændret sig rigtig meget.

SÃ¥ det er blevet mere segmenterbart, og det er blevet mere intelligent.

Ja, og personaliseret, kan man sige.

Og det var også det, du nævnte før.

Hvor længe kigger de på en hjemmeside?

Eller hvor meget klikker de på mails?

Ja, det er præcis.

Det tænker vi kommer tilbage til.

Noget af det nörderi, kunne jeg også tænke mig at blive lidt klogere på.

Fordi det er jo det, der er spændende.

Ja.

Det var godt at få et billede af det.

Nu kan det godt være, du ikke kan svare på det.

Jeg kan i hvert fald ikke.

Nu spørger jeg dig.

Hvis du ikke kan svare på det, så er der også fair nok.

Hvordan kommer det til at udvikle sig?

For nu er der jo sådan noget, der hedder AI, som vi har haft tilgængeligt i dine Er der noget på vandrørende om, hvad der sker i fremtiden?

Altså, det begynder jo allerede at komme, og vi bruger det allerede lidt.

Altså, fx er vi begyndt nu her i nogle virksomheder, og når vi sætter e-mailsene op, så bliver de automatisk oversat til andre sprog med AI.

Og derudover, så kan vi også begynde med AI.

Det er i hvert fald lige på trapperne det her med at forudse, hvilke virksomheder, der er mest tilbøjelige til at blive kunder på vores e-mail liste.

Og det er jo noget, der bliver rigtig spændende at arbejde med.

At de kan forese ud fra, hvilke kunder virksomheden har i forvejen, hvilken adfærd de har, og hvor meget de normalt køber for de her type virksomheder, hvad for nogen, der er mest bøjlige til at blive kunder.

Okay, interessant.

Ja, virkelig meget.

Det kræver jo også rimelig mange datapunkter, det kræver jo ikke en liste på 50, der skal man nok op i størrelsen.

Ja, ja.

Men hvad med, nu ved jeg ikke altså, når vi taler AI, hvad med sådan noget som, at AI'en selv kan lave et, Min søn er jo hjemmesider, og han prøver jo AI til, når han taler med en kunde, så hvis han er sådan lidt i tvivl om, hvordan skal han lige gribe det an, så har han sådan noget AI, eller et specielt for webdesigner, hvor han giver dem en masse data, og så kommer den med det første draft og siger, prøv at overvej sådan og sådan og sådan.

Altså findes det også i din verden, at man kan sige, jeg har denne opgave, hvordan skal bygge mig et flow, som jeg kan arbejde videre på?

Ja, altså det kan man sagtens.

Altså det her med at indhælde data, og få hjælp fra den til, både med statistik, og hvordan skal vi udvikle de her flows.

Altså, det kræver, at man har en grundviden i forvejen, det som din synsikkel har.

SÃ¥ kan man ikke prompte den, nej.

Nej, du kan ikke prompte den, og du kan lade ikke se, om den har tænkt ordentligt, fordi nogle gange er en jo dum, eller direkte forkert.

Ja, lige præcis.

Og så kan man selvfølgelig også bruge det generelt til kommunikation.

Altså, vi arbejder fx med et rejsebureau, og der har vi nogle gange det her med, okay, den her mail, den skal sende sig sted, hvis det regner.

SÃ¥ er det noget med, at de skal huske at tage paraplyen med.

De kan sende nogle bestemte mails afsted på baggrund af vejr, eller på baggrund af, hvad vi kan forudse, der sker i næste periode.

Det vil sige, automatiseringen finder selv ud af via et eller andet, om der er regn på vej, og så gør den et eller andet?

Ja, og fx har vi nogen, der sælger børnetøj, så kan de sende gummistøvler og regntøj afsted automatisk.

Så du skal egentlig ikke røre ved noget, du skal bare have programmeret det rigtige fra starten?

Ja, og sat det op.

Okay, det er da ret fedt.

SÃ¥ det kommer der meget mere af frem.

Ja, det er klart.

Jeg har sådan en robotplænklipper derhjemme, I havde havde en regnsensor, så når det regnede, så kørte den hjem.

Den nye her, den lytter til DMI.

Det ved jeg ikke, om det er klogest, men det gør den så.

Undskyld DMI, hvis det lytter med.

Men den siger så, der er regnprognose, så jeg kører i garage og venter tre timer.

Det er jo også en form for AI.

Ja, lige præcis.

Uden, når man skal gøre noget selv.

Ret smart.

Ja.

Fedt.

Nå, så nu har jeg, jeg har mad spørgsmål til dig, og du skal bare snakke.

Ja, spørgsmål.

E-mail marketing.

Ja.

Altså, jeg kan jo godt forstå, hvis man er en webshop, der sælger garn, eller rejser, eller biler, at man tænker, der har været så mange mennesker forbi at bede om, ja, brosyre han har sagt, men at kigge og få vareprøver og være forbi vores hjemmeside.

Altså, der er masser af kontaktpunkter.

Det kan jo ikke betale sig at sætte en sælger til at begynde at ringe op til fru Hansen og spørge, om hun vil have en strikpind, fordi inden han har ringet op, så har de der 47 kroner nok blivet brugt mange gange.

Men der må alligevel være nogle Fordel og ulemper Ved e-mail marketing Jeg ved ikke, om du kunne belyse, hvad du tænker At fordele og ulemper vil Den måde sælge på, måske både Over for B2B, altså virksomheder Hvor det er måske nogle dyrere ting, over for Privat kunde B2C, kan man sige noget om det?

Altså fordele og ulemper ved e-mail marketing Og kun fordele Altså man kan sige, at det der er med E-mail marketing, det er jo selvfølgelig, at det kræver noget tid Det kræver noget tid at få sat det op, og det kræver at komme i gang med det, og få ha en forståelse for det.

Men når det ligesom først kører, så er bare det, man kommer i gang, så er man allerede et skridt nærmere på at kunne skabe nogen selv.

Altså, vi arbejder jo meget forskelligt i forhold til, om det er webshops, eller om det er B2B- eller servicevirksomheder, fordi på webshops er det meget på baggrund af, hvad man har puttet i kurv, hvad man har kigget på af produkter, Hvad har man købt sidst? Hvad kan vi sælge igen? Hvad kan vi sælge mere af?

Ja, altså komplementer, hvad har fx.

Ja, lige præcis.

Altså, det kan vi selvfølgelig også bruge i B2B, men vi bruger det helt på en anden måde.

Der kigger vi meget mere på kunderejsen, det første kontakt, hvordan de ligesom kommer videre rundt på kunderejsen, hvornår de møder os igen, hvad de har kigget på, hvad de har hintet af det, vi kalder freebies på hjemmesiden fx.

hvordan vi kan understøtte.

Det handler jo egentlig om at understøtte sælgeren hele vejen igennem, fordi det, vi også laver rigtig meget af, det er faktisk at koble e-mail automation sammen med CRM-systemerne.

Så det er sådan, at sælgeren sidder og kan følge med i CRM-systemet, både på baggrund af den kommunikation og den data, man som sælger har, men også hvordan kunden har, eller den potentielle kunde har ageret, Både i mails, og hvad den har hentet af dokumenter, og hvordan de har navigeret rundt på hjemmesiden, og hvornår de allermest varme.

Jeg lavede faktisk noget salgstræning her, sådan et forløb for en virksomhed, der solgte noget software.

De havde præcis sådan en form for setup, hvor de ligesom, når kunden havde hentet en demo af den der software, så kørte der noget e-mail marketing, det vidste jeg ikke det der dengang, men det var nok sådan noget.

Og der fik de også noget lead scoring, hvor de fik at vide, at nu er kunden varm, for nu har de gjort det og det og det, så prøv at ringe til dem.

Det virkede ret godt Altså, kunne godt mærke, at de samtaler, de havde der Var meget mere interessante end deres kolde canvas For eksempel Ja, og det er jo det, vi arbejder rigtig meget med Vi har den her pipeline Og vi putter dem ind De kommer allerede ind i pipeline, når de er kolde Men her synes vi jo ikke, det er så interessant for sælgeren De må godt ringe ud og have den første kontakt Men jo mere de bevæger sig fremad I pipeline og bliver Til et varmt lead Jo bedre er det jo for sælgeren at tage kontakt til dem Og meget nemmere at gennemføre salget Altså, det har vi en kæmpe effekt også i forhold til at skabe mere salg efterkøbet.

Ja, så du har faktisk dækket hele kunderejsen op til et køb og efter et køb, hvis man ønsker det.

Altså vi har nogle kunder, hvor vi har sat 64 automations op, har vi lige siddet med en kunde her, hvor man simpelthen er dækket hele vejen rundt på kunderejsen.

De har stadigvæk et salgsteam, men de er så dækket ind, så det er sådan, at de kun skal tage møder med de allermest varme, og dem, de ligesom har markeret som A-kunder.

Og hvilken branche er vi inden for der?

Det er servicebranchen.

Det er servicebranchen.

Okay, 64.

Ja.

Vi har også en anden kunde, det er så indenfor i forhold til babyprodukter selv, hvor det er sådan, at vi simpelthen understøtter og sender mails ud i tre år hver dag.

Hver dag i tre år?

Ja, helt automatiseret.

Og se, jeg noterede mig lige et ekstra spørgsmål på min computer her, som jeg ikke havde fået skrevet ind, da jeg forberedte mig gå aftes.

Fordi det er netop det der, når du nu siger der, altså hvor mange hopper af undervejs?

Det ved jeg godt, det kan Jeg tænker bare, der må være et ret stort spild, fordi jeg afmelder der ret mange nyhedsbreve i løbet af en uge, eller en måned i hvert fald.

Så der må også være et vist afhop.

Altså, det er der selvfølgelig.

Og normalt så siger man omkring de der, når vi sidder og kigger i systemer, så siger vi sådan omkring de to procent.

Hvis det er sådan, at afmeldingsraten kommer over det, så begynder vi at kigge på det.

Så det vil sige, undskyld afbryd, men det vil sige, når der er udsendt, når der er kommet én mail ud til 100 mennesker, hvis der er mere end to, der meget til. Det sker meget sjældent, at den kommer så højt op.

Og normalt, så, altså, det handler jo om at skabe værdi.

Det er jo det, vi ligesom hele tiden forsøger at gøre opmærksom på. Det her med, at de gamle traditionelle e-mails, som vi ligesom bare sender ud og fortæller om virksomhedens nye produkter. Lige for ny reception.

Ja, lige præcis.

SÃ¥ er ophopningsprocenten 98%.

Men det er jeg glad for, at du siger det der med værdi, fordi jeg hører jo tit, jeg prøver jo at klå mig på alle mulige punkter, når jeg sidder hos en kunde.

Så spørger jeg også dit indtil, hvad gør I Jeg kalder jo bare en mailliste.

Man må tage alt, som han har forstand.

Nu har vi ikke rigtig tænkt på det.

Hvor fanden har I ikke det?

Jamen, så har vi også tænkt om at lave et nyhedsbrev.

I skal sgu da ikke lave et nyhedsbrev, at folk er lige glad med nyheder.

I skal lave et brev, hvor I sender noget ud, hvor folk kan bruge det for fanden.

Og hvor de ikke har lyst til at, selvom de ikke læser det, hvor de ikke har lyst til at afmelde sig.

Det skal vi også lide på, hvordan man laver et godt nyhedsbrev, fordi der må du også kunne, eller undskyld, en god e-mail.

Ja, ja.

et pdf-tilbud. Der er også ret mange, der inder at kigge på nogle biler, og nogle af dem afleverer deres e-mailadresse, jeg får dem i hvert fald på en eller anden måde.

Hvordan fanden bygger man sådan et, altså, hvor starter man hen? Hvis nu inviterer dig ind og siger, jeg kan se, der er tusind, der kigger på biler, der kommer kun én ind ad døren, og det er kun to, hver gang der kommer to ind ad døren, er der kun én, der køber.

Jeg føler, jeg går glip af 999 i løbet af en måned. Hvordan, altså, hvor starter og slutter man hen? Kan du give et overblik over det? Altså, hvordan sådan et forl arbejde med, så er vi jo nødt til at få nogen ind på den her liste.

Nu sagde du selv det her med, at hvis du har været inde og hente noget.

Vi har rigtig ofte kunder, som giver rigtig meget væk på hjemmesiden.

Fx har vi en industrikunde, som tidligere, der kunne man bare gå ind og downloade produktdata på deres maskiner.

Nu har vi jo sat en, ligesom de skal afgive deres e-mail for at få den her produktdata. Og på den måde får vi dem så ind. Og vi gør det også i gamle dahaler. Der findes stadigvæk mange steder, hvor man bare skriver tilmelder vores nyhedsbrev.

Der vil vi gerne give noget værdi for, at de ligesom tilmelder sig nyhedsbrev.

Og det må gerne være forskelligt, fra hvilken side, man ligesom er inde på på hjemmesiden.

Så hvis det er sådan, at du under labelsmaskiner, så skal det ligesom være noget, der er relevant i forhold til labelsmaskiner.

Du skal download, eller hente, eller få på mail, og afgive din mail for at få det.

Og så skal det være noget andet, hvis det er en anden type maskine.

Så kan jeg godt forstå, at du har en kunde med 64 spor, fordi det skal være ret specifikt i forhold til det, man laver.

Det er også noget med, ja, relevans og skabe værdi.

Ja, selvfølgelig er det oftest de største produktgrupper.

Man ser noget værdi, men det er jo en måde, man får dem ind på.

Derudover, hvis man er aktiv på LinkedIn, for eksempel, så kan det også en oplag mulighed at få nogle leads den vej ind, eller meta, eller hvor man ellers færdes.

Så det, vi vil starte med, at få accept på, hvad hedder det?

Ja, consent.

Konsent, at du må gerne sende mig noget.

Og det kan man samle op på forskellige måder.

Hvad så? Så begynder man at bygge en liste, og man har måske 100, man har måske 1000 på et eller andet tidspunkt.

Hvad er næste step så, når man begynder at bygge det der flow?

Ja, fordi det, der er tit, det er, at vi oplever, at folk egentlig, virksomheder, de begynder at samle leads op, men så ligger de jo bare på den der liste, og så dør de langsomt.

Og der vil vi rigtig gerne med det samme, ligesom have fået sendt en automatiseret velkomstmail ud.

Altså ligesom, hvor man føler, man bliver taget i hånden og budt velkommen, og igen det her med at forsøge at skabe noget værdi, at vi kan hjælpe jer med at vækste virksomheden, eller det her produkt, vi sælger, eller nogle cases.

Det vil jeg gerne have ind, enten i en enkelt velkomstmail, eller flere velkomstmails.

Vi kører den normalt, så den over længere tid, afhængig af kunderejsen.

Så dybest set, at det du gør, det er, at du forankrer på en eller anden måde, kun siger, okay, den her e-mail, skal jeg ikke afmelde mig, for der kommer noget, der giver mig en eller anden form for værdi.

Ja.

00:22:49.960 --> 00:23:12.340

#120 Email-marketing - sælgerens nye bedste ven? Med Camilla Dudzinski, stifter af Emailpro
Sendt af