Jun 18, 2023
Rammeaftale på 5.000.000!
Flot - siger din chef.
Tillykke - siger din lidt misundelige kollega
Vi glæder os - siger kunden
Alt er godt - men det hænder, at noget går skævt.
Måske kunden ikke begynder at bruge aftalen i det tempo I havde
forestillet jer.
Måske kunden ikke køber nok.
Måske er der en del af indkøberne eller brugerne der ikke køber overhovedet.
Denne episode handler om to ting:
1. De fire hovedårsager til at mange kontrakter ikke fører til den omsætning der var forudset.
2. De 10 konkrete ting du kan gøre, for at sikre dig at både du og kunden får mest ud af kontrakten.
Hvad de fire ting er? Min erfaring siger mig, at de fire årsager er:
Så en god kombination af manglende styring og kommunikation - men hvordan så styre bedre igennem?
Jo, her er det at de 10 trin til optimalt samarbejde og bedst brug af kontrakten kommer i spil - de 10 emner som du kan høre meget mere om i episoden her:
Som du kan se er der mange ting der skal være på plads. Jeg oplever at de ti punkter ovenfor er essentielle, men mange kontrakter og rammeaftaler bliver ikke fulgt op så tæt. Det koster penge for kunden og for dig.
Tak fordi du lytter med. God kontraktimplementeringslyst ;-)