Oct 8, 2023
B2B salg foregår også fra butikker - men hvordan kan salget optimeres?
I denne episode har jeg besøgt en højt specialiseret og særdeles professionel virksomhed, nemlig Hilti.
Hilti udvikler, producerer og sælger produkter, services og software til byggeindustrien globalt.
Deres produkter er prisførende og har en særdeles høj kvalitet. Det betyder, at det på den ene side virker logisk at fravælge billigere produkter - fordi levetiden og effektiviteten af Hiltis værktøjer er høj.
Men når prisen følger med, skal man kunne argumentere og overbevise kunderne om, at totaløkonomien er bedre end hos de konkurrenter, der har lavere priser.
Samtidig er det et fokusområde for Hilti, at have langvarige relationer med kunderne. Det øger værdien for kunderne, fordi de har lettere adgang til den rette rådgivning - og for Hilti, fordi en genkøbende, loyal kunde er mere rentabel end en ny kunde, der kun køber en enkelt gang.
Filip, som du ser på fotoet her, er butikschef i Hilti Store i Greve syd for København - og han har holdninger til service - og styr på sin salgsteknik. Derfor har Filip været gæst i en episode, hvor vi taler om:
Fastholdelse og loyalitet
Balancen mellem rådgiving og mersalg
Salg af højkvalitets-produkter - med fokus på at prisen er højere
Den gode kundeservice
Opbygning af gode kunderelationer
Især har vi haft fokus på de udfordringer og muligheder der er i at betjene travle håndværkere fra en butik.
Lyt med og få masser af god og brugbar inspiration til en lidt anden måde at sælge på - nemlig B2B-salg i butikken.
Tak til Hilti Danmark - og til Filip for din tid og gode energi.