Oct 1, 2023
Hvis bare alle sælgere var lige så effektive som dem der arbejder i et callcenter...
Du kender det sikkert: Det med at holde skruen i vandet - at holde motivation og kadence - når I skal kontakte mange kunder over længere tid... Det er svært. Man finder det monotont. Hårdt, fordi mange afviser dig. Svært, fordi det er en udfordring at pitche så kunden reagerer som ønsket.
Men det behøver ikke være sådan! Jeg har nemlig inviteret Martin Nielsen i studiet til en times podcast om at drive callcenter. Det overrasker dig måske, men der er mange ting du kan lære af Martin - på trods af at han har drevet callcentre med op til 300 phonere. Ikke fordi Martin ikke ved hvad han taler om - men fordi der kan være langt fra din hverdag som sælger eller account manager og til en phoner i et kæmpe callcenter.
Det du bla. kan lære, uanset om du er leder eller medarbejder i en salgsafdeling er:
Hvordan du motiverer sælgerne mere effektivt
Hvordan du via effektiv onboarding skaber langt bedre salgsresultater
Hvorfor konkurrencer er gode - men ikke det mest effektive i det lange løb
Hvordan du måler alt ved sælgerens arbejde og samtidig motiverer og udvikler
Faktisk gennemgår vi mere end ti områder i denne episode - og for hvert eneste tema er der noget at lære - også selv om du arbejder i en lille salgsafdeling. Det drejer sig nemlig om at gøre det som callcentre er nødt til, nemlig at optimere. For hvis du har fem sælgere og de kun performer 70%, så overlever du måske. Men har du 100 phonere der performer for lidt, for sent, så går du konkurs inden du er startet...
Så nyd at høre Martins gode input og se om ikke der er et par pointer, der kan kopieres direkte fra callcenteret :-)
Tak - som altid fordi du lytter med.
Tjek http://birdi.dk for flere tips, videoer og artikler om salg.