Preview Mode Links will not work in preview mode

Podcasts om salg og service

Her på siden finder du alle mine podcasts om salg og service.

Du kan lytte direkte på siden her - eller du kan abonnere et af disse steder:

iTunes - klik for at abonnere

Tunein - bla. for Android-brugere

Soundcloud - klik for at lytte

Hvis du vil vide mere, kan du blive ven på Facebook eller connecte på Linkedin - eller du kan besøge min blog om salg på birdi.dk/blog

Hvem er Leon Birdi?

Jeg er salgs- og servicebooster, hvilket betyder at jeg hjælper virksomheder til at få bedre bundlinje. Mine kunder er både private og offentlige - store og små.

Jeg holder foredrag om salg og salgskultur - og jeg rådgiver hver dag virksomheder om hvordan de kan øge deres omsætning.

Læs mere - og kontakt mig - på birdi.dk

...eller nøjes med bare at lytte.

Velkommen til :-)

Apr 21, 2016

God service er det nye gennemsnit!

Sammen med Leif Carlsen fra Social Selling Company har jeg igen været bag mikrofonen for at inspirere dig. Denne gang om service - det vi alle kan lide - og som vi får for lidt af.

Det dårlige nyhed er, at "god service" ikke er nok. Når jeg går ind i den lokale Q8 får jeg nemlig god service. De siger "hej", "tak" og "go' weekend" - og jeg får mine varer hurtigt i en ret høj kvalitet.

Hvis jeg blev bedt om at score min oplevelse på en 10-skala, ville jeg nok vurdere den til 7-8-9 - simpelthen fordi jeg fik det jeg kom efter, betjeningen var hurtig, venlig og uproblematisk og især fordi jeg ikke havde de højeste forventninger til en benzintank.

Det er en dårlig nyhed for dem der tænker: "Vi har fået 82% i servicemålingen for maj - det var fan'me godt!"

Sorry - men det resultat er intet værd - for alle de andre scorer også 80% - og lige pludselig er du ikke anderledes. Du har, med andre ord, ikke adskilt dig fra de andre. Dermed er din kundeloyalitet ikke højere end den er hos dine konkurrenter - og så har du ikke kunden i din hule hånd!

Den gode nyhed? Den virkelig gode nyhed er, at det er vildt nemt, billigt og sjovt at gøre det meget bedre. Det kræver ingen penge, ingen revolutioner eller eksterne konsulenter.

Det kræver faktisk kun:

1. En plan

2. Tre-fire små serviceboosts - fra døren går op til kunden smutter igen

3. Effektmåling og feedback til organisationen

Du får det hele her i vores lange podcast...

God fornøjelse :-)