Preview Mode Links will not work in preview mode

Podcasts om salg og service

Her på siden finder du alle mine podcasts om salg og service. Vi arbejder med salgsoptimering i virksomheder. Dels via rådgivning om salgsstrategi og salgseksekvering - dels via foredrag om salg, workshops og salgskurser.

Vil du høre mig live? Så læs mere på salgsforedrag.dk

Sådan kan du lytte med:

iTunes - klik for at abonnere hvis du har iPhone

Stitcher - lyt med her hvis du er Android-bruger

Tunein - bla. for Android-brugere

Soundcloud - klik for at lytte

Hvis du vil vide mere, kan du blive ven på Facebook eller connecte på Linkedin - eller du kan besøge min blog om salg på birdi.dk/blog

Vil du se Sælger TV?

Hvem er Leon Birdi?

Jeg er salgs- og servicebooster, hvilket betyder at jeg hjælper virksomheder til at få bedre bundlinje. Mine kunder er både private og offentlige - store og små.

Jeg holder foredrag om salg og salgskultur - og jeg rådgiver hver dag virksomheder om hvordan de kan øge deres omsætning.

Læs mere - og kontakt mig - på birdi.dk

...eller nøjes med bare at lytte.

Velkommen til :-)

Apr 4, 2019

Når du vælger salgsstrategi har du to muligheder...

Du kan nemlig give den gas og skyde på alt hvad der rør sig, samle på masser af kontakter på fx Linkedin og ringe canvas tre timer om dagen.

Du kan også stoppe op. Tænke. Planlægge. Overveje om det er smartere at arbejde langsommere og dybere med den enkelte kunde.

Men hvad er det rette for dig? Det får du et hint om i denne episode, hvor Leif Carlsen fra Social Selling Company og jeg taler om fem vigtige emner i det moderne salg:

1. Social Selling Index på Linkedin - hvad værdien for mig?

Linkedin fortæller dig hvor aktiv du er på Linkedin. Det gør de via dit SSI, som er et tal mellem 0 og 100. Men hvad består tallet af? Hvad kan du gøre for at booste dit SSI? Og er det overhovedet vigtigt for dig der er sælger?

2. Bølgen

Du har sikkert hørt om "bølgen" på Linkedin. Det er en metode der giver burgerne en masse nye connections - men Leif er sur og synes at bølgen er noget pjat. Hør hvorfor - og hør ham brokke sig over mine tilnærmelser til begrebet " at samle på connections..."

3. Visninger, delinger og likes

Du liker. Du kommenterer. Du udgiver podcast. Du uploader videoer. Men hvad er vigtigst? Antallet af likes, kommentarer, delinger eller noget helt andet? Eller er det overhovedet relevant? Måler du på det rigtige, når du evaluerer dine indsatser på de sociale medier? Få en gennemgang af hvordan du kan afkode effekten af dine indsatser på Facebook, Linkedin, Twitter, Youtube etc. 

4. Canvas

Ligesom med det sociale salg, er der retningslinier for hvordan du skal tilrettelægge din telefoniske mødebooking. Du kan gå ringe-amok så chefen smiler og nikker anerkendende - eller du kan lave nålestiksoperationer og kombinere sociale medier med canvas. Vi giver vort bud på en god balance mellem kvantitet og kvalitet. 

5. Leads

Du modtager leads - men får du screenet og prioriteret dem før du kaster dig frådende over de nye opportunities? Får du renset ud før du kaster kundeemnet ned i din sultne salgstragt? Få et par tips til ikke at spilde din tid...

6. Tilbud

Endeligt er der det med tilbud. Måske du skal skrive flere. Færre. Kortere. Længere. Vi taler om hvornår tilbud er godt og hvornår de er spild af tid...

Velkommen til - og god fornøjelse.